Wednesday, February 11, 2009

reverse cycling

hurmm...nampaknya mcm aqim dah nak masuk fasa nih lah [fyi : Reverse cycling is when baby nurses frequently at night and less frequently during the day.]...dia dah mula start tido dlm kol 6pm and terusla tido sampai ke pagi..cuma,semalam, every 2hours dia akan merengek nangis mintak susu..sungguh mencabar [dan agak letih] coz aku sakit kepala la pulak smlm..masa nk tukar pampers dlm kol 2am,elok2 je dia duk senyum n tegur aku..haihh,malam2 gitu sempat lagik nk main2..lastnya mintakla hubby tolong dodoikan..huhuh...aku rasa berat sungguh kepala..sebelah siangnya,aqim memang tido kejap2 aje...bila aku dah balik keje, lepas mandikan aqim je, mesti tak menyempat dia nangis2 sbb nk nyusu utk tido...bestla sbb bole la mama masak2..cuma mcm makin kurang je masa utk main2 dengan aqim..hurmm...tak best jugak kan..

playgym aqim
anyway, previous entry ade sebut psl playgym aqim kan...hehehe...finally gambar aqim posing dgn playgym dia tuh..kalau duk main, mulut tu tak diam dah..agaknya kalau playgym tu bole bercakap dgn aqim, mesti suka sgt2 kan..aku ni suka tau kalau cakap2 depan aqim ni-mcm bercerita yang tah apa2,tapi siap gaya & expression muka lagik...dia akan gelak and talk back to me..best tgk dia mcm tuh...
suka sungguh angkat kaki tinggi2..angkat sikit lagi..haihh..kalau duk atas rocking chair..mesti dah mamam kaki sndri tuh...

No comments: